10+1 Υπερτροφές (superfoods) για τα παιδιά!!!

Γράφει η Χάρις Μαραθεύτη
Κλινική Διαιτολόγος & Δασκάλα Γιόγκα για Παιδιά
Ιδιοκτήτρια του Kids Yoga & Cooking Classes with Haris

T: 99720235, E: harismaratheftis@gmail.com | FB:  Kids Yoga & Cooking with Haris

Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, εμπλουτισμένο με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία είναι το παν για την υγεία και την σωστή ανάπτυξη των παιδιών. Κάποτε δεν έχουμε τον χρόνο για να ετοιμάσουμε αυτό το υγιεινό γεύμα, έτσι σημαντικό είναι τουλάχιστο να φροντίζουμε να προσθέτουμε καθημερινά κάποιες ΥΠΕΡΤΡΟΦΕΣ στα γεύματα των παιδιών. Υπερτροφές ονομάζονται κάποιες τροφές που σε μικρές ποσότητες δίνουν σημαντικές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Αν τα προσθέτετε καθημερινά στην διατροφή των παιδιών σας, μπορείτε να μείνετε ήσυχοι πως έχουν πάρει σημαντικά θρεπτικά συστατικά.

Αβοκάντο  – πλούσιο σε βιταμίνες, κάλιο, φυτικές ίνες και μονοακόρεστα λιπαρά. Προσθέστε το στις σαλάτες, σε ψωμί, και αντικαταστήστε με αυτό το βούτυρο στη μαγειρική σας!

Γλυκοπατάτες – πλούσιες σε κάλιο, σίδηρό, ίνες και βιταμίνες A, B6, C & D. Βοηθούν στην καλή υγεία της καρδίας, στα μάτια και το πεπτικό. Ψήστε τις στον φούρνο, σε wedges ή φτιάξτε με αυτές  σούπα ή πουρέ!

Λάχανο (κραμπί)  – αποτοξινώνει το σώμα. Προσθέστε το σε σαλάτες, σούπες, ή δοκιμάστε το στον ατμό ή σε stir-fry (τσιγαριστό).

Ντομάτες – περιέχουν το πολύ ισχυρό αντιοξειδωτικό λυκοπένιο που καταπολεμά τον καρκίνο. Μπορείτε να τις προσφέρετε στο παιδί ως σνακ, να τις προσθέσετε στις σαλάτες, σε σάντουιτς ή σαν σάλτσα στην πίτσα ή στα μακαρόνια.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά– όπως μαρούλι, σπανάκι, μπρόκολο και το kale. Είναι αλκαλικές τροφές που είναι πλούσια σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, και φυτικές ίνες! Μπορείτε να τα εντάξετε στις σαλάτες αλλά και στα smoothies των παιδιών σας.

Μούρα – υψηλά σε αντιοξειδωτικά  προστατεύουν το σώμα από καρδιοπάθειες, διαβήτη και βελτιώνουν την λειτουργία του εγκεφάλου. Μπορούν επίσης να μειώσουν το σπλαχνικό λίπος (λίπος γύρω από την κοιλία). Δοκιμάστε τα φρέσκα, καταψυγμένα, σε smoothies, μαζί με βρώμη ή γιαούρτι.

Βρώμη  – υψηλή σε φυτικές ίνες, δίνει ενέργεια στο σώμα, βοηθά στην μείωση της χοληστερόλης και μπορεί να ρυθμίσει τα επίπεδά του σακχάρου στο αίμα. Μπορείτε να την δοκιμάστε ωμή με γάλα, ή να την ψήσετε σαν χυλό, επίσης χρησιμοποιείτε σαν αλεύρι σε ψωμί, μπισκότα, τηγανίτες και κέικ.

Ξηροί καρποί – πλούσιοι σε καλά λιπαρά που προστατεύον την καρδιά, ενώ είναι επίσης πλούσια σε ίνες και καταπολεμούν την δυσκοιλιότητα. Απολαύστε τους ως σνακ ή προσθέστε τα στα δημητριακά, σε κέικ και μπισκότα. Ακόμα χρησιμοποιήστε το φιστικοβούτυρο ή και αμυγδαλοβούτυρο στο ψωμί ή σαν ντιπ με κομμένα λαχανικά και φρούτα.

Λάδι καρύδας  – έχει αντιβακτηριδιακές ιδιότητες, μπορεί να τονώσει το ανοσοποιητικό, και μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης και στη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα. Αντικαταστήστε το βούτυρο με λάδι καρύδας στο ψήσιμο.

Κανέλα – ρυθμίζει τα επίπεδά του σακχάρου στο αίμα, μπορεί να χαμηλώσει την κακή χοληστερόλη και έχει αντί-μολυσματικές ιδιότητες.  Μπορείτε να προσθέσετε την κανέλα σε πολλά φαγητά αλλά και στο γιαούρτι, στα φρούτα και τα δημητριακά των παιδιών.

Cacao – πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, που προστατεύουν την καρδιά! Φτιάξτε ζεστό κακάο ως ρόφημα για τα παιδιά ή ακόμη μπορείτε να το προσθέσετε στις συνταγές της ζαχαροπλαστικής σας!

Εγγραφείτε στο newsletter δωρεάν για να ενημερώνεστε για όλες τις δράσεις και τα νέα μας